lördag 21 januari 2012

Eddie syr o jobbar...

Igår när jag o smågrabbarna åkte till Barnens Hus för att köpa present till kalasbarnet smet vi såklart in på OHLSSONs TYGER!

Grabbarna såg genast MASSOR av tyger de ville köpa.. De skulle visst sy allt möjligt...

Men till sist hittade de varsitt (matchande tyg) bland stuvarna som de bara skulle köpa, de skulle minsann sy nya SNUTTISAR..



Mille sov som sagt hos farmor o farfar och skulle absolut ha med sitt tyg.

Eddie var sååå ivrig att sätta igång o sy!

"mamma nu ska jag göra den själv! Du får bara hjälpa mig bebislite"

Ja men vilken tur att jag iaf fick sköta gaspedalen..

Eddie tycker att ALLT är roligt!

Igår var det; mamma kan jag få stryka gardinerna med dig?? Mamma jag tänkte dammsuga, det är så skräpigt... pappa snälla får jag göra upp eld... nu måste jag jobba lite- jag skulle vilja snickra!.....kan jag få låna skruvdragaren?? .. jag ska sy min snutte nu.....

Jättefin mjuk o go velour med bilar på!
Hittade en matchande grön velour i syrummet så det blev 2 olika sidor.

Mille köpte ett likadant tyg men i 2 olika lila nyanser!

I morse tjatade Eddie om att få jobba så jag gav honom färgskrapan och han fick börja skrapa bort Limresterna i trappen!

När han tröttnat på det tog han ett sandpapper och slipade dörren till matkällaren! (som jag någon gång ska rolla vit!)

Sååå skönt att min duktiga lille jobbare fixar allt tråkigt förarbete!

Ha en bra dag!!

Kram/ Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar