fredag 27 januari 2012

Gosefisens mysrum

I höstas fixade vi med Eddies säng! Han bytte säng med gammelmormor så hon fick en bredare och han fick hennes 90-säng!

Köpte på mig ett gäng små MALM-byråer/sängbord på blocket o målade alla vita. Därefter fick älskade maken, med hjälp av malmbyråerna, bygga upp sängen!

Hade egentligen tänkt ha en vanlig tunnare madrass på så att det inte skulle bli så högt men nu hade han ju en bra resårmadrass så vi anv den!


Satte upp stålvajer DEKA från IKEA och VIVAN gardiner som draperi. (Skulle behöva ett gäng VIVAN till. Ska ha till altanen i sommar men de jag köpte dit har jag redan använt till annat... )

Gissa om vår lille myskille älskar sin MYSSÄNG!!

Skåpet fyndade jag på Returbutiken och bara målade det!
Hade egentligen tänkt ha en enkel fin bokhylla där men så blev det inte.


Eddie är verkligen min lille GOSEFIS (han ääälskar att sitta o MUUUUSA som han säger )
I hans säng ligger hans egen gosefis som han fick i doppresent av Bodil, Åke, Jessica o Simon

I April skrev jag om tragedin när Mille hade glömt sin GOSEFIS på tåget från Malmö och hur TED o ZEB räddade den när tåget anlände till Luleå!

Mille har såkart en blå gosefis

Nu håller vi fortfarande på med trapp/groventreprojektet men som vanligt har jag svårt att begränsa mig. Trots all träning på stressrehab, och att jag vet hur viktigt det är, smyger sig ivern på och jag skenar iväg med allt som är såååå roligt... (MEN har blivit bättre!)

Håller på med gardiner till vardagsrum o kök oxå, ni får se när det är klart!

Ha en underbar fredag!!!

Kram Linda

2 kommentarer:

  1. men vad du målar! fastnar verkligen färgen på byrån... ? jag har en som jag vill måla om .. tips.. ? kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. hihi, ja här målas det i massor! Vill inte tänka på hur många liter färg jag gjort av med...

      Har nu mest målat med färger jag haft hemma "i lager".
      Bara att tvätta, slipa, grundmåla och sedan på med den färg och kulör som önskas :-)

      Är den målad sedan förut eller trären? Vad är det för byrå?

      Har målat en hel del gamla furumöbler (som jag för mååånga år sedan la ner massor med tid på att luta av för att få dem just trärena...)och de torkar jag bara av och målar! I sovrummet (bilder kommer snart) har vi ett riktigt gammalt skåp som följt med länge och det målade jag bara med grundfärg för att få den matta, gamla känslan.

      Mer möbler på gång!

      Kram Linda

      Radera