lördag 30 juni 2012

Vettskrämd

Har spenderat en del av natten med en vettskrämd Max. Han kom och la sig hos oss och så fort jag somnat om väckte han mig "mamma jag är såååå rädd"

Han lät verkligen vettskrämd mitt lilla hjärta! Jag höll om honom hela natten och när han steg upp i morse berättade han om mardrömmen so gjorde honom så rädd " jag drömde att du blev påkörd av en bil mamma. Och du dog"

Max myste med Annas lilla Alvin igår!

En dag när vi såg RASMUS PÅ LUFFEN kom vi såklart in på det här med fattiga och rika.. Rasmus ville ju ha luffaren Oscar som pappa ist för den rika familjen, trots att han först sa att han ville få rika föräldrar.

Vi pratade om det, att alla inte har föräldrar, att alla inte har pengar osv men att det VIKTIGASTE ÄR ATT MAN HAR VARANDRA. Att det är viktigare att man har varandra, älskar varandra och tar hand om varandra än att man har mycket pengar!

Min kloke Max sa då " Ja men mamma det är oxå jätteviktigt att man inte blir skjuten!!"

Hmm.. Ja det är klart.. Men ingen ska bli skjuten så det behöver du inte oroa dig för!

Max:"Fast det är oxå viktigt art man har pengar så man kan köpa mat! Eller hur!

Jo det är ju viktigt.

Max" och vet du mamma. IBLAND är det viktigt att ha MYCKET PENGAR! Till exempel när man jätte gärna vill köpa en leksak som kostar mycket pengar. Som star wars lego!"

Min kloke lille kille!

2 kommentarer:

  1. Åh lilla hjärtat! <3 <3 <3

    SvaraRadera
  2. Ååå fiina fiiina max! Vad jag saknar er!! Chrille sa senast idag att han ville bjuda hit er. :-) å det vill ju så klart jag oxå!!!

    SvaraRadera