lördag 30 juni 2012

Äntligen vita!

Har fixat och grejat på altanen (den på framsidan) och även om det inte är klart kommer lite bilder här!

I våras sålde jag våra gamla altanmöbler. Nu har jag målat några gamla furustolar som följde med när vi köpte köksbordet vi har inne ( ett blocketfynd som vi lämnade in på spraymålning!)

Har även målat ett rejält gammalt furubord som mamma och pappa hade för lääänge sedan. Samt en riktigt fin gammal kökssoffa!

Nu skulle jag vilja sy dynor till soffan och stolarna. Tyvärr är det ju inte direkt billigt att köpa själva dynan och sen ska man ha tyg oxå. Så om det är någon som ska kasta bort en gammal madrass el bäddmadrass kan ni gärna höra av er!

Min underbara ljuskrona som jag fick i födelsedagspresent för många år sedan! Nu har den rostat och har nog aldrig varit vackrare!!

En gammal pall jag målat vit.

Korgen hade jag undanstoppad i källaren, målade den först med grundfärg och sprayade sedan med vit sprayfärg.

Gardinerna, i 2 lager, är från Ikea men är inte riktigt klar med dem än...

Det skulle inte vara så dumt med fönster på framsidan oxå! Det satt glas på bara en sida av altanen när vi flyttade hit men då det blåser rätt mycket från slätten skulle det inte vara så dumt med lite mer glas!

Nu har jag satt ett band om gardinerna då det annars ser ut som ett gäng SEGEL i altanen så fort det blåser lite... Det är en tillfällig lösning..

Letar fortfarande efter korgfåtöljer att ha i altanen! Skulle va sååå mysigt!

Lite mer bilder från vår framsida

Vädret var inte det bästa när jag fotade igår, lite sol hade inte skadat!

MEN i samma sekund som jag gick på semester så slog visst vädret om och nu är det SKITVÄDER!

Vart tog solen vägen???

Ha en bra dag!

Kram L

4 kommentarer:

  1. Åh vad fint ni har det!!!! Vad du är pysslig! :) Kramisar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK Anna!! Jag älskar att hålla på och måla, sy och greja! Har varit terapi för mig sen jag blev Utmattad! Önskar bara vi hade ert klimat så man fick ha lite längre utesäsong! Kram

      Radera
  2. Jättefint! Vi måste komma förbi nån gång och se på nära håll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det är klart att ni ska! Kram

      Radera