tisdag 12 juni 2012

Snyft, snörvel och host... Och så lite KRÄKS på det! Och så slänger vi in en omgång FEBER till! Perfekt!

Jag sov INGENTING efter 2 inatt då jag bara hostade och hade så jäkla ont i bihålorna..
La mig till sist i Milles säng för att inte väcka Johan och Mille som låg hos oss.

Det gick ett tag och så kom Mille och la sig hos mig. Strax efter kom Eddie och klagade på ont i magen..

Halv 5 i morse gav jag upp och gick upp med smågrabbarna...

Vi såg film och de fick välling. Eddie klagade på ont i magen igen och kräktes upp vällingen..

Vilket betyder att jag hade 3 bråkiga, skrikiga barn hemma i dag. KANON!!

I eftermiddags var vi in till vårdcentralen och tog halsprover allihop.

När vi kom hem därifrån var Eddie helt slut och grät för att han hade så ont i kroppen och huvudet... Ja men visst! Feber IGEN! Han var iaf feberfri i 2 dagar..

Johan har ätit en penicellinkur mot HALSFLUSS så det kanske är streptokocker el nåt som bara går runt här..( Även om läkaren vi träffade idag inte alls trodde det..)
Jag är inne på 3:dje veckan med feber till och från..

Sedan början på april har det bara gått runt och det är nästan alltid någon i familjen som är sjuk.. Ska det va så här??

Sov gott på ER!!

Jag fick inhalera luftrörsvidgande på vårdcentralen idag så jag hoppas på aningen mer sömn inatt!!
Kan ju behövas om jag ska orka med grabbarna i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar