onsdag 13 juni 2012

Fy bubblan..

Jag vet inte vad jag ska säga om dagen

Annat än att det helt klart var en av de värsta på länge.. Och ändå hade jag bara 2 barn hemma...
Hade inte svärfar hämtat Max i morse hade jag nog inte överlevt dagen..

Imorse när alla 3 var hemma skulle jag FÖRSÖKA gå ner i källaren och tömma tvättmaskinen.. DÖMT ATT MISSLYCKAS... Hann bara ner för trappen så slogs och skrek grabbarna ..

Gjorde senare ett försök att gå på toaletten - samma resultat..


Eddie och Mille har skrikit, bråkat, busat och hittat på RACKARTYG HELA DAGEN...

Det spelar liksom ingen roll vad de gör- de skriker och låter så jädra högt så man knappt vågar va ute i trädgården... Hela Umeå hör dem ju!
Dessutom hittar de på så mycket HYSS och rackartyg så jag knappt hinner med.. Måste ha koll på dem hela tiden!

Det har ju varit så mycket bättre/lugnare här hemma ett tag men nu är det verkligen SKITJOBBIGT IGEN!!

Kanske för att jag inte har någon ork alls nu när jag bara är sjuk och barnen är extra griniga när de varit sjuka till och från??

Men VAD SKA VI GÖRA ÅT DERAS SKRIK???
Jag blir allvarligt talat fullständigt GALEN på det! HJÄLP MIG!! Det spelar ingen roll om de leker, bråkar, busar el vad de nu gör, skrika HÖÖÖÖGT måste de iaf göra!

Dessutom har jag fått flera brev från FÖRSÄKRINGSKASSAN idag. Inte så roliga heller.. Tänk att det ska vara sånt STRUL med allt när man är sjukskriven! Och att det dessutom blir ännu värre om man väljer att börja jobba deltid!!!

Jäkligt skönt att samtliga barn i familjen Kaos ska till dagis i morgon!

Ikväll känner jag mig väl värd 1:a pris som MISSLYCKAD MAMMA...

Eller kanske pris för att jag överlevt dagen och trots allt ÄLSKAR MINA BARN ÖVER ALLT!!

Hade tänkt ta en dusch nu (då det är lönlöst att ens försöka när jag är ensam med grabbarna i morgon bitti) men håller allvarligt på att somna NU så jag måste hoppa isäng! Får helt enkelt leva med att lukta apa när jag lämnar barnen på dagis imorgon..

SOV GOTT!!!

2 kommentarer:

  1. Största kramen!!!! önskar jag kunde avlasta eller kunna säga vad man kan göra/tips.. Tänker pà dig o vi fàr försöka se över en weekend, för fru Bergmark att komma ner till Switzerland för en spa weekend :) Love you, puss o kram

    P.S Jag har ordnat övernattning för festen sà jag hoppas verkligen du/ni kan komma!!

    SvaraRadera
  2. Det låter som om du har samma planer som vi har! Vi ska ha ett uterum med gamla spröjsade fönster och rotting möbler. Och den röda falufärgen på dem väggen byts mot vit panel. Typ liggande råspont. Lääääängtar!

    SvaraRadera