fredag 17 juni 2011

hjärnskakning .. igen....

Idag var det dags att åka med Eddie-bus till doktorn. När jag kom för att hämta dem på dagis hade han o Mille precis bråkat och han hade ramlat av cykeln och slagit huvudet ordentligt i asfalten.. Han var väldigt spak och skulle bara sitta i mitt knä när vi kom hem så jag ringde till Norrlandskliniken, och de ville att vi skulle komma in så att de fick titta på honom.



Det var bara en lättare hjärnskakning som tur var så vi fick åka hem och observera honom hemma. Ska nu väcka honom 2 ggr i timmen för att se att han mår bra.
Det är inte första gången Eddie slår huvudet så illa att han får en hjärnskakning.. Hans huvud borde ju vara rätt tåligt vid det här laget ;-)
Han har nu en rejäl bula på ena sidan.
Vårt lilla busfrö i Skåne förra sommaren


Läkaren sa att han måste ta det lite lugnt i helgen så han inte slår huvudet igen.. Jojo, det blir ju lätt att få honom att ta det lugnt!

När vi kom in till Norrlandskliniken trodde de att Mille var tillbaka IGEN. Han var där i morse på 3-års kontrollen.. hahaha!! Ja det är nog rätt lika varandra ändå :-)  
Mille blev så himla blyg när vi var där så att han blev stum! Sa inte ett ord på hela tiden!
Eddie brukar oxå bli blyg men då säger han det "mamma jag blir så blyg nu" och efter en stund är det över.

NU ska jag o maken njuta av lugnet!!!
Alla barnen sover!! Max fick gå isäng TIDIGT då han bara retades, bråkade och lekte alldeles för våldsamt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar