torsdag 23 juni 2011

Blir GAAAAALEN!!!!

Nu har vi haft några underbara (NOT) dagar med 3 barn som slåss, skriker, sparkas, bråkar om ALLT... Oftast börjar det med att de busar och det övergår snabbt i bråk.. Vi försöker sära på dem, hitta på annat osv osv. Men det är otroligt svårt att bryta!!
I morse fick Max gå till sitt rum en stund för att jag skulle kunna göra Mille o Eddie klara..



Jag vaknar på nätterna av att alla 3 ska ligga precis bredvid mamma.. De 2 som får sova bredvid mig bråkar med varandra då de vill ha mamma för sig själv..

Igår till middagen försökte vi (som vanligt) att prata med dem om allt möjligt för att de INTE skulle börja slamsa men Eddie o Mille skriker och håller på så att vi båda blir GALNA!!!! När de hade ätit klart fick de gå till sina rum ist så vi andra kunde äta men vad gör de då?? JOOOO de springer till varandras rum och börjar busa /bråka istället... HELA TIDEN!!!

Att äta middag här är ofta så jäkla stressande att jag är helt slut innan jag fått i mig maten..



Eddie har en röst som skär genom märg o ben och han skriker oavsett om det är för att han är glad, arg, ledsen, el vad det nu kan vara. VAD ska vi göra??? På dagis säger de att det blivit betydligt bättre iom att han pratar så mycket bättre nu och småbarnsteamet sa att det säkert kommer att bli bättre när han kan uttrycka sig i ord istället. Men va sjutton!! Han pratar ju nu, hur mycket som helst, är aldrig tyst!!!!

Har varit hemma med Eddie i 3 dagar nu då han har feber och det är så otroligt lugnt att bara ha ett barn hemma! ett barn = inget barn!! Dessutom har han ont i halsen så han skriker inte lika mycket!! TACK för det!



Jag är nog oxå extra trött av endometriosen nu då jag känner av det mest hela tiden. Får fruktansvärt ont i bäckenet oxå och benen o fötterna domnar. I tisdags när jag var till sjukgymnasten sa han att det är fogarna som spökar, antagligen pga endometriosen...Ska träffa en annan sjukgymnast som ska ge akupunktur mer mot just endon. HOPPAS HOPPAS attt det hjälper!!! Annars blir det nog att påbörja den fruktade hormonbehandlingen till hösten.. VILL INTE!!!! Men kan inte ha det så här heller..
Ibland undrar jag om det är utmattningen el endometriosen som gör mig så jäkla trött, el om det är både och?? Jag har ju blivit mycket tröttare sen jag börjat få mer ont av endon...


Det blir som en ond cirkel.. Barnen blir 100 ggr värre när jag inte har ngn ork och jag blir ännu tröttare osv när de bara bråkar, busar osv..



Nu har jag fått gnälla av mig!!! Jag har ju 3 helt fantastiska grabbar som jag älskar mer än allt även om de driver mig till vansinne..





I morgon är det MIDSOMMARAFTON och vi ska fira med Linda, Peter, Sussie o Björn o alla barn! Håller tummarna för att det INTE blir REGN så vi kan åka ut till NORRBYSKÄR!!! Hade en så otroligt mysig midsommar där förra året!

I väntan på färjan ut till Norrbyskär

        Ponnyridning för barnen! Grabbarna tyckte att det var jätteskoj!
Mille

Eddie




Ha en skön midsommar!!! KRAM


1 kommentar:

  1. Skickar stora styrkekramar åt dig vännen... Hoppas ni får en underbar midsommar med bra väder så ni kan åka ut till Norrbyskär :) Sista midsommar hemma var jag faktiskt inneboende hos er, ska lägga upp lite bilder från 2 år sedan... :) Miss you, puss o kram

    SvaraRadera