torsdag 28 juli 2011

Världens största TACK till Frans, 9 år, som idag räddade Eddie från att drunkna!!!

Ja, vilken HJÄLTE!!! Eddie har ju legat på botten av bassänger tidigare men idag blev faktiskt även han rädd! Tack o lov!

Jag och grabbarna cyklade ner till Bölesholmarna i morse. J fick stanna hemma idag - kändes lixom lugnare så ;-)

Eddie måste man ha STÄNDIG koll på. Har sagt till honom tusen gånger att han INTE får gå ner till vattnet utan simringar. Såg idag hur han sprang ner mot vattnet och längst ut på bryggan där han hoppade i.. UTAN SIMRINGAR... Själv blev jag nog bara paralyserad.. tror att jag mest stod och skrek...

Men på bryggan stod en kille och åt mjukglass, med kläderna på. Han var helt klart mest snabbtänkt och hoppade i utan att ens tänka, och drog upp Eddie. Jag minns bara att jag såg skräcken i Eddies ögon när han trampade vatten och lyckades hålla ögonen över ytan. Sen ser jag hur han sjunker helt... Tror att jag skrek mer och springer men ser då hur FRANS, 9 år dyker i och drar upp honom!!!!
Ann som även hon såg vad som hänt var på väg fram till honom i vattnet!

Eddies HJÄLTE Frans (th)


Fasen vad rädd jag var!! Och vad är jag för jäkla mamma som blir helt stelfrysen???? Vill inte tro att jag reagerar så när jag det händer ngt.. Hur tryggt känns det??

Som tur var badade Eddie efteråt men han var betydligt mer försiktig. Vill ju inte att han ska bli rädd för vatten men gärna att han får respekt för det!!

Vår badtokige Eddie sommaren 2010


Tänk så jäkla fort det kan gå... Jag var verkligen riktigt skakis. Bara tanken på att förlora någon av grabbarna gör att jag börjar gråta.

Jag och min älskade bus-Eddie


1 kommentar:

  1. Men fy vännen, jag förstår att du måste ha blivit helt sjukt rädd!!! jag skulle ha dött!! Hoppas han lärde sig något av det..... barn tänker ju inte att det finns konsekvenser för sitt handlande.... tur att det finns hjältar här i världen!! Ge goa Eddie en puss från mig!!!!

    Kram kram

    SvaraRadera