torsdag 14 juli 2011

Vår roadtrip Umeå - Ramnäs - V Tommarp i bilder

OJ vad länge sen jag skrev... Vi åkte i torsdags och jag är så GRYMT stolt över våra älskade grabbar! Bilresan har gått hur bra som helst, de bara älskar att vara på semester!

Vi lämnade Umeå och vårt hus på torsdag morgon
 Vi tog med frukost som vi åt efter vägen. Jättemysigt med frukostpicknick!!

Vid lunchtid stannade vi vid ÅNGERSJÖN, Jättemysigt! Vi hade med sallad till lunch och barnen badade ett tag innan vi åkte vidare!

Johan o grabbarna på väg genom skogen från parkeringen till sjön! Vi stannade även där förra sommaren

innan man kommer fram till badplatsen är det en liten bro där man kan kika på fiskarna

grabbarna älskar att bada

På kvällen kom vi fram till RAMNÄS!!! Där sov vi hos Lena och Micke i 2 nätter! Supermysigt!! Och verkligen jätteskoj att få träffa dem igen, men framförallt roligt att få träffa de nya familjemedlemmarna, MOA o LINUS!!
När vi kom fram till Ramnäs gick vi direkt till ån för att fiska och bada lite! FÖRSTA GÅNGEN grabbarna fiskade!!

jag passade på att mysa lite med världens goaste MOA!!
Mille simmade ut f´ör att plocka näckrosor till Max o Elin

ELIN = en riktig prinsessa (och Max första sommarflört)

Bad från bryggan

Max var helt otroligt duktig med småbebisarna!! Han kunde sitta hur länge som helst och mysa med dem

Alla grabbarna var förtjusta i Moa och Linus

Fredag spenderade vi på stranden!

Max ville inte åka ifrån Linus

Linus och Moa

Fredagkväll hade vi bio. Max och Elin hade gjort biobiljettter, Micke var biljettkontrollant

Vi åkte från Ramnäs på lördag morgon. På vägen stannade vi i GRÄNNA !! Åt gott och kikade på polkagrstillverkning! Killen som hade restaurangen frågade om vi vi ville sitta på deras bakgård istället så barnen kunde leka! PERFEKT!

Efter lunchen var det dags för att kika på polkagristillverkning och att köpa ett gäng polkagrisar såklart

Därefter var det dags att hoppa in i bilen och fortsätta vår resa mot SKÅNE och Västra Tommarp!!

Skriver mer om det senare!