torsdag 21 april 2011

FY FAN FÖR ENDON.....

När jag hade fått Eddie o Mille kände jag inte alls av ENDOMETRIOSEN och läkarna sa att det förhoppningsvis var så att det enorma, långa hormonpåslag jag fick iom att jag först fick en massa hormoner för att kunna bli gravid med Max, graviditet, amning, sedan tvillinggraviditet och tvillingamning hade gjort att endon KANSKE inte skulle komma tillbax..



Men så var det alltså inte.. Igår var en fruktansvärd dag.. Kände direkt på morgonen att det  inte skulle vara någon bra ide att jobba men jag ville verkligen dit! Jag jobbar ju inte så mycket än och ville inte missa de ynka timmarna..

För att kunna ta mig dit o kunna jobba tog jag inte de starkaste värktabletterna. Vilket jag fick äta upp.. Till sist gick det bara inte och jag fick åka hem, stoppa i mig bättre smärtstillande och lägga mig o försöka slappna av..

Det går inte beskriva smärtan riktigt men det känns som att någon kör runt en kniv inne i magen. Magen sväller så jag inte kan ha vanliga byxor, jag börjar må fruktansvärt illa, blir yr (har svimmat av smärtan förut), det sticker och domnar ut i benen o fötterna.. Och till sist blir jag så fruktansvärt, fruktansvärt trött..



Smärtan brukar vara som värst i en dag så idag har jag mer "normal" värk men är sjukt trött. Känner mig nästan som bakis dagen efter..

Innan jag fick barnen hade någon tarm vuxit fast i bukväggen vilket inte var så skönt då det slet o drog när jag rörde mig. MEN det fixade min älskade Max, han var ALDRIG stilla i magen heller o med tanke på det tränade han väl upp sina benmuskler såpass att han kunde sparka loss den! 

Ska iaf ta mig till ICA o handla mat idag! Sen ska jag ta det lugnt o vila tills jag ska hämta hem bröderna bus :-)

Det är ju skärtorsdag idag o ikväll blir det grillning med goda grannar!!


2 kommentarer:

  1. Åh önskar att du skulle få slippa detta... Önskar det fanns något vi kunde göra för att du inte ska ha ont, gör ont bara att läsa. Särskilt när jag sett dig i detta tillstånd, eller när ambulans får hämta dig :/ Jag tänker på dig vännen o hoppas du känner det :) Vill önska mina finaste vänner med "gangsterbarnen" en GLAD PÅSK! Saknar o tänker på er... KRAM!

    SvaraRadera
  2. Fasen vad jag saknar dig älskade vän!!! Du vet hur mycket du betyder för mig (och resten av fam Bergmark) Love you!!! Puss o kram

    SvaraRadera