torsdag 1 mars 2012

Mysigt i kaoset

Mitt i morgonkaoset igår morse blev det lugnt..

Max och Eddie la pussel i en liten vrå mellan soffan och fönstret.

Eddie utbrast: "Åhh det här är så mysigt så jag nästan dör!!"

Hämtade igår en trött och slut liten Max på dagis och idag ska han vara hemma och mysa med mig!

På morgonen har det dock INTE varit så mysigt här hemma, grabbarna har bråkat mest hela morgonen... Så nu blir det film en stund innan de små ska till dagis. FILM = LUGNT

Morgonens film är DUMBO!

Har så ont av ENDON idag så jag fixar inte deras bråk och skrik... Är lixom inte så tålmodig och pedagogisk när jag mår så här.. Då är det enkelt att slå på en film.. Även om det inte alltid känns bra att de sitter och ser film..

Men är ändå otroligt glad att de faktiskt kan sitta stilla och se en film! Och att det då blir LUGNT här hemma!

Hur gör ni med tv- och filmtittande för barnen??

Senare idag presenteras vinnaren i KINAMOCKASKOGEN- tävlingen

Ha en bra dag!!!

KRAM

3 kommentarer:

  1. Jag älskar tv:n. Vissa dagar pallar jag bara inte av ungarna pga stressen och kan duka upp deras frukost eller lunch inne på Almas rum vid hennes lilla bord. De äter då lugnt och ser en film och min hjärna får varva ner i ett annat rum. Låter dumt men så överlever jag ibland. Starta oxå tv:n varje morgon vi ska iväg tidigt till dagis för att den första jag väckt och klätt på går då och sätter sig i det rummet och jag kan börja med nästa. Sen när jag är klar med påklädning sitter de snällt i Affes säng och ser på film och jag kan börja borsta tänder utan bråk om vem som ska vara först. TV:n är min vän alltså ;)

    SvaraRadera
  2. Åhhh va skönt att höra att jag inte är ensam Diana!!
    Ja ibland handlar det om att överleva, att inte bli helt galen....

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. En glad mamma är en bra mamma tänker jag och väljer att inte bråka med mina barn om tv:n. Sluta ha dåligt samvete för tv-tittandet tycker jag. Det finns så mkt bra med att se på tv också, och man kan ju faktiskt påverka vad de ser och de lär sig massa. Vad gäller dina pojkar så verkar de väldigt aktiva i övrigt så de mår säkert bra av att ta det lite lugnt framför Tvn. Du verkar vara en jättefin mamma. Heja dig!

    SvaraRadera