måndag 26 september 2011

putsning... målning...

I somras skulle vi putsa o måla väggar o stolpar till altanen på framsidan...

Måste ju säga att jag är rätt bra på att spackla osv så jag tänkte att det inte kan vara någon större skillnad på att putsa en vägg ute... jojo... fy fasen vad less jag var innan det var klart..
Och när det var klart insåg jag att det såg förjävligt ut..
Jag är ju inte direkt den som ger mig förrän jag är nöjd så det var bara att åka och köpa mer mur- och putsbruk och lägga på ett varv till. Tyvärr hade det börjat bli mörkt på kvällarna så på slutet såg jag fasen inte vad jag gjorde..





När det så torkat var det dags för målning. Vi köpte FYLEFÄRG när vi var i Skåne. En färg som ska va kanon till att måla på tegel och putsade ytor. Det är ett pulver som man blandar med vatten! Dessutom betydligt billigare än att köpa "vanlig" färg! Synd bara att det är lite väl långt att åka för att köpa mer! Tanken är att allt tegel ska bli vitt så småningom!
Rabatten framför altanen ska fixas till, ska lägga mursten som en kant runt.



Vi har fortfarande inte målat träet på ena husgaveln.. Skulle göra det nu i höst men det blev så mycket annat så vi får nog ta det till våren istället.. Har målartvättat den gaveln 2 gånger nu... Både förra sommaren o nu i höst... den är iaf ren inför vintern..  haha

1 kommentar:

  1. Men du vad snyggt det blir!!! Verkligen! Ert hus kommer ju att bli tipp topp när ni är klara!

    SvaraRadera