torsdag 10 maj 2012

STRÖMLÖST...

Gårdagen var verkligen INGEN BRA dag..

För det första var jag dödstrött och hade fruktansvärd huvudvärk hela dagen.

Morgonen började med att våra 2 yngsta troll bara gnällde, skrek och bråkade...

Efter jobbet förberedda jag middagen så jag bara skulle kunna kasta in det i ugnen när jag hämtat grabbarna, J skulle sluta sent och med tanke på hur grabbarna var på morgonen var det ingen lovande eftermiddag jag hade att se fram emot..

Gjorde fetaosfyllda biffar, tzatsiki o potatis, något som hela familjen verkligen gillar!

MEN när jag trodde att potatisen kokat lagom länge för att kasta in biffarna i ugnen inser jag att varken ugn eller spis har någon ström helt plötsligt..... GAHHHH!!!

Max hade med en kompis hem efter dagis så där stod jag med 4 superhungriga killar, halvkokt potatis och bara brynta biffar....

Började verkligen med att försöka låta lite käck när jag talade om för grabbarna att ugnen och spisen inte fungerade.. MEN att det skulle ju bli jättespännande att leta reda på felet... Ett riktigt ÄVENTYR ner till proppskåpet!!

Jo tjena!! Vad trodde jag??

Max och Theo lekte så bra men mina 2 yngsta fortsatte eftermiddag som de började dagen... Bråkade, skrek, gnällde....

Eddie tyckte att vi skulle åka och köpa pizza istället..

Ja hämtmat var ju en bra ide men J hade ju liksom bilen..

Kände att jag höll på bli GALEN och ringde Johan när jag kollat samtliga säkringar... Han kom hem och kollade dem han med..

Svärmor, som jag skulle bjuda på middag, fick istället komma och rädda oss med THAIMAT!!! Blev ju kanonmiddag iaf!!

När Sofia kom för att hämta Theo frågade hon om vi hade kollat HUVUDSÄKRINGEN där ute...

Näääääeeee det hade vi ju inte...

J bytte den och allt var frid och fröjd igen!! TRODDE VI! När jag, eter att ha bakat kakor till kommande kalas, skulle slå mig ner i soffan och njuta av GREYS på kanal 5 inser jag att TV'N INTE FUNGERAR!!!! Men va faaaaan!!

JOOOOOHAAAAAAN!! Min Käre make skulle försöka se hockey där nere..

Jaja, han konstaterade vad felet var och beställde nån grej.

Kvällen slutade iaf bra! Karin kom över och vi hade en riktig myskväll, såg GREYS i vårt sovrum med lite te och nybakta kakor!
Ibland är det tur att vi har 3 TV apparater!

Nybakta kolakakor i mormors gamla fina kakburkar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar