onsdag 25 april 2012

Stjärnorna!

Eddie och Mille behövde nya mössor då deras molnmössor var aningen små ...

De valde färg själva och Eddie är sååååå lycklig över att äntligen ha en ROSA mössa!!

Vad tycker ni om olika färger? Jag tänkte mest på de som anses vara mer TJEJ- resp KILLFÄRGER?? Hur gör ni med kläder osv till barnen??

Eddie har mycket kläder i rosa och rött och han får ofta höra att det är TJEJKLÄDER bara för att det är ROSA! Det är mycket barn som reagerar och de har ju lärt sig någonstans att vissa färger hör till ett särskilt kön... JÄTTETRIST tycker jag!!!

Vad tycker du?

2 stolta killar på väg till dagis i morse! Mille ville såklart ha ljusblå!

Namn på ens sidan och snyggt stjärntyg på den andra! Behöver jag säga att jag gillar stjärnor??

Ska sy en svart till Max när jag får tid och ork. Har lite annat att göra klart först ...

Kram Linda

6 kommentarer:

  1. Supersnygga! Jobbar stenhårt med att ALLA färger är glada färger.

    :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att om lillkillen är nöjd så
    strunta i vad andra tycker!!!!
    Jag tror att han blir en cool kille som går sin egen väg och står för det han tycker.
    Känns så då han ju uppenbarligen är tuff nog att stå emot vad andra tycker redan nu :-)


    Så HEJA Eddie!!!!

    Ha en fin kväll
    Kram//Anja

    SvaraRadera
  3. TACK fina du!!

    Jag bryr mig inte alls om vad andra tycker om det, bara intressant att höra hur andra tänker!
    Ja det är jätteskönt att Eddie verkligen vågar stå för vad han gillar!

    För mig är det jätteviktigt att barnen får växa upp till egna individer, inte till ett visst genus... Det finns inga pojk- flickfärger, precis som det inte finns några pojk- el flickleksaker!!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Affe gillar Rosa. Han har inte så mycket kläder i rosa då han ofta har Antons gamla kläder. När de väljer plastbunkar och muggar väljer han alltid rosa eller lila.
    Här får de gilla vad de vill :)

    SvaraRadera
  5. Tycker också det är trist att det redan ska vara så uppdelat mellan tjejigt och killigt! :( Jag har haft grabbar här vars föräldrar har nekat dem att låna våra stövlar för att de varit vit och rosa randiga eller ens prova de rosa-röda sandalerna.... knäppt! Men tänk att det är så "coolt" att tjejer gör eller gillar sånt som anses vara killigt. Typ köra fyrhjuling och gilla bilar. Världen styr barnen (och föräldrarna) så sjukt mycket. Så jag hejar på dig och dina rosa mössor!!!!!! PS: Hur gör du för att få dit bokstäverna?? Köper man dem och stryker på eller?

    SvaraRadera