fredag 6 april 2012

Påskhare, godis och kärringar

PÅSK!!

Jag har aldrig varit mycket för att pynta och så till påsk... Har liksom inte sett det som en "viktig" högtid.. MEN vad gör man inte när barnen ÄLSKAR att pynta och längta efter den där haren..

Påskriset plockade grabbarna ihop på väg hem från dagis och Max pyntade så fint!

Igår var det SKÄRTORSDAG och barnen var såklart PÅSKKÄRRINGAR

Har redan fått beställning på nästa års påskutstyrslar. Då ska det visst vara påskhare och påskkatt...

Efter dagis påskade grabbarna, Zeb och Tilia här på gatan.

Våra ÄLSKADE grannar Börje och Inga hade varsitt proppfullt PÅSKÄGG till gänget! Gissa om det var lyckliga barn!

Igår kväll kom farmor med mer godisägg!!

Hittade en korg här hemma som jag samlade ihop äggen i, tror jag måste köpa lite vit sprayfärg till den!! Tror ni inte det skulle bli bra?

Då samtliga barn i huset VÄNTAT, LÄNGTAT och PRATAT om PÅSKHAREN och vart han ska gömma äggen den här gången, när han ska komma osv osv köpte jag ägg med VÄLDIGT LITE innehåll som jag gömde här hemma.

OJ vad roligt det var att se LYCKAN i deras ansikten när de fick höra att PÅSKHAREN varit här och de fick börja leta!!

Eddie tyckte dock att den där haren var snål i år..

Hur firar ni påsk???

GLAD PÅSK PÅ ER ALLA !!!!! KRAM L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar