måndag 24 oktober 2011

Ny hallbyrå!!

Köpte för ett bra tag sedan en underbar gammal furubyrå på RETURBUTIKEN som jag målat vit och gjort sådär "slitet gammal"! Är sååå nöjd och det blev så mycket bättre med den i hallen än den trasiga gamla MALM-byrån i ek...

Ska bara hitta något fint att ha på byrån som lixom passar där!

Tidigare hade vi bara gamla avlutade furumöbler hemma.. Gud vad jag jobbade med dessa gamla möbler...
Sedan tröttnade jag på dem och det blev mycket ek och betydligt mer "modern" stil här hemma...
NU har jag gått och förälskat mig så smått i "Shabby shic stilen".. MEN det blir någon slags blandning här hemma! Maken avskyr gamla vitmålade möbler så vi får väl kopromissa lite!



Beslagen var inte lika gamla som byrån utan blanka guldiga.. inte alls vad jag gillar. sprayade dem med svartfärg o slipade lite så de ska se gamla ut. Hade velat ha matt svart färg men tog det vi hade hemma!




Ska någon gång när jag har ork även måla den lilla byrån vi har som pall under spegeln och sy en dyna med "fårskinn" på. Ska såklart sätta spegeln högre upp oxå..


Bilder kommer den dagen det är klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar