måndag 24 oktober 2011

lite hemmafix


Förra helgen fick jag för mig att göra några fina förvaringslådor till grabbarnas pysselgrejjer.

tog en skokartong och 2 tomma parmesanburkar

limmade på överblivna bitar från Milles tapet





Har pysslat en del med annat här hemma tidigare i höst. Lägger in lite bilder på det me..
Eddies Ikealampa har fått sig ett lyft




Har ÄNTLIGEN målat Max bokstäver. Köpte dem när han va liten bebis men har bara inte tagit mig för det förrän nu.. Målade med svart blank SPRAYFÄRG och det var så jäkla skoj så jag fortsatte spraya allt möjligt!



Max fick en ny sänglampa. Fyndade ikealampor på RETURBUTIKEN och satte på en bit av tapeten. Kanske trist att ha så i alla grabbars rum men har lite ideér om hur jag sen kan förändra dem igen..

Satte en likadan lampa under Max säng och har nu tänkt lägga en madrass där under igen och göra en riktig koja. sätta upp ett tyg som han kan dra för osv. TIPS på tyg???



Milles rum! Fyndade en hängare på RETURBUTIKEN för 10 kr men gillade inte färgen så jag sprayade även den svart! Har ngn gång tänkt sy kökshandduk och grytlapp/grillvante som han kan hänga där!



Även i Milles rum sitter en ikealampa med tapet




Har fyndat några gamla ljusstakar på loppisar i sommar som jag gick lös med sprayburken på!


några av ljusstakarna. Har dock inte målat de i teak- har inte bestämt mig om jag ska behålla dem som de är...




Tyckte att det fortfarande kändes så tomt i köket så jag jag sprayade en gammal ekram som legat i en låda läänge och satte in en bit av Milles tapet så länge. Som ni märker ÄLSKAR jag den tapeten!!




2 kommentarer:

  1. Du är sà duktig vännen! :D Längtar att fà komma hem o se allt du gjort. Hoppas ni hade en skön helg o att du fàr snart njuta av det lugna, att Max inte rör upp allt för mkt. Kan tänka mig att de älskade att àka skridskor :) Puss vännen

    SvaraRadera
  2. Men oj vad inspirerad jag blir!! vad är det för färg som passar till alla material? Mycket fint du gör!!

    SvaraRadera