fredag 28 oktober 2011

Jag förbannar dig ENDO!!!

Fasen vad less jag blir på den jävulska sjukdom!! Och på mig själv som hela tiden förtränger att JAG har den...



Det har ju varit bättre ett bra tag och jag går och får akupunktur mot det vilket har hjälpt.. MEN nu har jag känt av det konstant i 2 veckor.... Det började den veckan vi skulle åka till stockholm, hade molvärk osv men inget mer. MEN när vi var ute o åt på lördagkväll fick jag så jäkla ont att det bara va att åka till hotellet o lägga sig..

Sedan dess har jag haft mer el mindre ont i magen, nedre delen av ryggen, det är som att bäckenet inte riktigt håller ihop... Det känns ungefär som foglossning. Att magen dessutom sväller så jag ser gravid ut gör ju inte saken bättre.. Inte så jätteskoj att vagga fram med en gravidmage nu... när man inte alls är gravid...

Har varit så sjukt trött och skyllt det på arbetsträningen, att det är en så stor omställning att vara på förskolan..



Gick nu in på endometriosföreningens sida o läste - måste lixom bli påmind ibland...

Symptom kan vara:
  • Kraftig smärta i magen, ofta i samband med menstruation
  • Riklig menstruation
  • Smärtor vid samlag
  • Smärtor i korsryggen och ut i benen
  • Smärtor när man kissar eller har avföring
  • Förstoppning och/eller diarré
  • Trötthet, utmattning
  • Förhöjd kroppstemperatur
  • Oförklarig barnlöshet
  • Uppblåsthet
Att jag är så sjukt trött till o från kanske inte bara har med min utmattning att göra.. Antagligen även endon som spökar.. Fan oxå!! Bara gråter när jag tänker på det..

Kämpar på för att ta mig tillbaka till jobb, för att ta mig från utmattningen, har panik över att jag ska vara uppe i heltid i mars (blir utförsäkrad då) MEN VA FAN!!!!! Även om jag blir frisk från utmattningen finns det ingenting som kan bota endon...

Har i några dagar haft så ont att det ibland varit svårt att sitta..



Nu har jag fått gnälla av mig! Hoppas ni alla får en superbra helg. Vi ska bara ha en lugn o skön helg här hemma!
Lägger sen in några bilder från Emelies "kalas" igår!

Kram Linda

2 kommentarer:

  1. Jag förstår dig... har ju den där skiten själv... inget kul alls... men att det fanns en förening, ! det visste jag inte. Kul att du tipsar om den!

    Kramis

    SvaraRadera